BOOT: Partition check

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Pondělí Listopad 2 18:36:09 CET 1998

rusek na gybon.cz (Ondrej Rusek) writes:

> nainstaloval jsem RH5.1 0 - vypda, ze vse OK. Jenom pri bootu se vypis na
> konzoli asi na 7sec. zastavi, kdyz pribiha "partition check". Potom se
> vypise zhruba nasledujici:
>
> Partition check:
> hda: hda: timeout irq ....
> hda: disabled DMA

Asi bych to interpretoval tak, ze LILO zavedlo jadro Linuxu
prostrednictvim BIOSu. To se pak spustilo a chtelo namountovat
/dev/hda. Pritom se ale z nejakeho duvodu pokusilo nastavit u radice
DMA. Kdyz se mu to nepodarilo, preslo na rezim, ktery DMA nepouziva.

> Je to v poradku nebo je nekde problem?

V partition table bych problem nehledal. Spis bych si overil, proc se
jadro o DMA rezim pokouselo. Nejake zminky jsou v hdparm(8).  Mozna je
to OK - fundovane to muze zodpovedet jen nekdo, kdo se v IDE driveru
vyzna.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR