Lexikalni scanery

Hanus Adler had na pdas.cz
Pondělí Listopad 2 18:47:40 CET 1998

On 2 Nov 1998 17:27:44 +0100, Robert Follner <follner na icl.cz> wrote:
>On 02-Nov-98 Karel Zabloudil wrote:
>No, to jsi mi to teda objasnil. Jestli si to nepletu, tak lexikalni
>analyzator by mel kontrolovat vyznam (treba: bily vranik je chyba) a
>syntakticky kontroluje preklepy (napr.: tranvaj).

Vyznam by kontroloval semanticky analyzator, a nic takoveho jeste dlouho
existovat nebude (nezabyva se tu nekdo problemy umele inteligence? :))

Lexikalni analyzator muze kontrolovat preklepy a chyby, ale myslim
(nejsem tedy uzivatelem lexu, tak me kdyztak opravte), ze lex/flex je
cosi, co hleda v textu slova nebo regulerni vyrazy a neco s nimi umi
delat. Neco jako grep, ale vystupem je kod v C, ktery muzete vlozit do
sveho programu.

Syntakticky analyzator kontroluje, zda dodrzujete pravidla pro
komunikaci v danem jazyce: napr. v anglictine to znamena (zjednodusene),
ze treba slovesu musi v oznamovaci vete predchazet podstatne jmeno a
kdyz je to naopak, je to chybna syntax.

Bohuzel konkretni pouziti flexu ani bisonu Vam dat nemohu...

S pozdravem,

Hanus Adler

--
Contrary to popular belief, Unix is user friendly.
It just happens to be selective about who it makes friends with.