Zivot je jen nahoda

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Listopad 3 19:28:27 CET 1998

Jindra Fisnar wrote:

> Vazena programatorska verejnosti
>   Snazim se udelat jednoduchy programek, ktery bude simulovat chovani
> primitivniho mravence a na to potrebuju zakomponovat trosku chaosu (ne ze
> by ho nebylo dost, ale moc radu dela nudu). Co sem hledal tak sem
> nasel stdlib.h => random(),srandom(),setseed()...   abych pravdu rek,
> nepovedlo se mi tomu prijit na kloub (obzvlaste setseed;)
> Muzete me nakopnout spravnym smerem?
> random() mi (z)vracelo vsechno mozny, ale pri kazdym spusteni to bylo to
> samy ;(

Je potrba nejdrive nainicializovat seed pro grenerovani nahodnych cisel
(srand()). Jako vhodny parametr lze pouzit hodnoty z funkce gettimeofday(),
ktera vraci pocet sekund a microsekund od zacatku dne. V kombinaci s time() to
uz dava slusne ruznorode cislo jako zaklad pro generator. O funkci setseed
jsem v zivote neslysel. Nemyslite setstate()?

--
                                   /\