Modem ... a PAP protokol u vol.cz (dlouhe)

Ing. Josef Kohout jkohout na mbox.vol.cz
Středa Listopad 4 01:09:06 CET 1998

At 09:39 3.11.1998 +0100, you wrote:
> [...]

Pred delsi dobou jsem se dotazal na druhou cast subjectu:
> Prosim, nezna nekdo pro Linux parametry PAP protokolu, ktery pouziva
> pro dial-in pripojeni internet provider Video on Line ...

Pomerne rychle jsem to vyresil a popisuji to jako pomoc
pro prvni cast subjectu.
Dodatecne take dekuji za inspirujici rady Davida Sauera,
Jiriho Kucika, Davida Rohledera, Oty Buchty a Milose.

Dulezite bylo zprovoznit si log pro pppd a z neho bylo zrejme,
ze se od ISP odpojuje muj pppd, nebot ISP mu neodpovi na PAP
verifikaci. Pak stacilo srovnat trochu options v /etc/ppp
a hlavne uvest parametr NOAUTH.

Vse zaclo bezproblemove fungovat s temito konfiguracnimi,
startovacimi a overovacimi soubory:
/etc/ppp/options : lock
                   connect /etc/ppp/pripoj
                   /dev/modem
                   115200
                   crtscts
                   modem
                   default-asyncmap
                   debug
                   kdebug 4
                   ms-dns 195.250.128.34     <priklad pro VOL
                   ms-dns 195.250.128.38
                   defaultroute
                   noipdefault
                   ipxcp-accept-local
                   ipxcp-accept-remote
                   proxyarp
                   idle 600
                   noauth                    <nutnost !!!
                   name IDjmeno

/etc/ppp/pripoj :
#!/bin/sh
/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/pripoj.chat -r /etc/ppp/error-chat

soubor /etc/ppp/pripoj.chat (cele na jednom radku):
TIMEOUT 5 ABORT BUSY ABORT 'NO CARRIER' "" 'ATZX3'
 OK 'ATDT41235960' TIMEOUT 60 CONNECT "\c" TIMEOUT 30
 '~' "\c"

soubor /etc/pap-secrets :
# Secrets for authentication using PAP
# client	server	secret			IP addresses
IDjmeno  *  heslo
*  IDjmeno  heslo

Doufam, ze tim trochu pomuzu tem, jejichz ISP nema
textovy login.
                                 Josef Kohout
jkohout na mbox.vol.cz
Tel.: 0602-721293