Hard link na adresar

Michal Ludvig mic na logix.cz
Čtvrtek Listopad 5 18:42:35 CET 1998

On 4 Nov 1998, Michael Mraka wrote:

> Michal Ludvig wrote:
> % Dobry den,
> % badam na tim, jak vytvorit $SUBJ - v dokundamentaci jsem nasel, ze pokud
> % dam 'ln -d' tak by to rootovi melo povolit vytvorit hardlink. Ale me to
> % nefunguje :-(( Jako root jsem, fs je ext2, a ani se nesnazim to zacyklit.
> ..
>
> Hardlink na adresar je blbost (:-) a nelze ho udelat; kam by mela
> ukazovat polozka '..' --- na toho puvodniho rodice nebo na noveho? Kdyz bych
> udelal 3 hardlinky na adresar a puvodniho rodice smazal, kam ma zacit
> [...]

:-)) Presne k tomuhle. Vyzkouset kam bude ukazovat '..' - tedy z ciste
studijnich duvodu. Samozrejme jsem to delal na RAMdisku, abych si pripadne
neponicil filesystem. Me totiz dost prekvapilo, ze by to podle manu mohlo
jit a nedokazal jsem si predstavit, jak by se to zaonacilo s tema dvema
teckama.

Ale proc je to podle manualu mozny? Kdyz fs podporuje hardlinky tak tam
musi byt takovyhle problem a kdyz ne (treba fat) tak ho stejne nemuzu
udelat... Naco tam teda ten parametr -d je ???

Michal Ludvig