uvolnovani pameti

Pátek Listopad 6 12:08:13 CET 1998

Jaroslav Filip <filip na fi.muni.cz> writes:

> Existuje pod RedHat linuxem nejaky programek, ktery by mi kontroloval,
> kolik alokuji pameti v nejakem programku a po jeho ukonceni  by vypsal
> zda jsem vsechnu uvolnil?

Pokud se Vam neozvou uzivatele nejakych nice-looking programu, tak
muzete pouzit napr. "watch ps m <PID>", kde <PID> si musite predem
zjistit. Blize viz watch(1) a ps(1). Vystup vypada takto:

Every 2 seconds         ps m 3517               Fri Nov  6 11:49:21 1998

  PID TTY MAJFLT MINFLT   TRS   DRS  SIZE  SWAP   RSS  SHRD   LIB  DT COMMAND
 3517  pa   5191   3780   408 15196 15900   296 15604   856     0 3683 dos

Unixovy operacni system po ukonceni procesu uvolni vsechny prostredky,
ktere proces alokoval, takze kontrolu na neuvolnenou pamet delat
nemusite. Pokud se OS tak nechova, je to chyba OS. (Slysel jsem, ze u
nekterych OS je to feature, ne bug :-), ale pro uzivatelske procesy na
Unixech by to tak melo byt). V pripade zombie procesu zustanou jen
nejake informace v tabulkach jadra, naalokovana pamet by mela byt take
uvolnena.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR