Lze programu awk zadat na pozici vzorek promennou? Jak programu find omezit adresare?

fsousedik na atlas.cz
Pondělí Listopad 9 02:50:19 CET 1998

	Zdravim vsechny priznivce Linuxu,
a samozrejme jak jinak, nez, ze prosba o radu.
Mam takovy jednoduchy program k programu awk, ktery by mi mel velmi pomoci a se mnou
i vsem zacatecnikum.
export HLEDANY_RETEZEC=bla,bla,Bla
awk 'IGNORECASE=1
/<HR><STRONG>/ {nextfile}
/ENVIRON["HLEDANY_RETEZEC"]/ {print FILENAME;nextfile}' jmeno_souboru
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Zde potrebuji dostat promennou. Samozrejme
jsem jiz vyzkousel "vsechny" moznosti. Kdyz se doplni retezec vse
pracuje dobre, ale promennou mu nejsem schopny vnutit.
A z jineho soudku.
Kdysi jsem u prikazu find pro zakaz prohledavat cestu pouzil asi toto
find /home ! /usr  atd. atd. a adresar /usr se neprohledaval.
Dnes to bud nejsem schopny zopakovat nebo to je implementaci Unixu.
Diky za vase podnety.

František Sousedík
Dukelská 7
74801 Hlučín, Czech Republic