Driver Sitove Karty

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Listopad 11 09:46:53 CET 1998

On 11-Nov-98 Jarda Filsak wrote:

> To zatim neresim. Jde mi pingnout na 127.0.0.1, ale ne uz na mou
Bohuzel, to musis vyresit. Viz muj predchozi mail.

> vlastni IP adresu (192.168.100.122). Mate oba pravdu, ze to je spatnym
> nastavenim routovaci tabulky. Po nabootovani vypada takhle:
>
> Kernel IP routing table
> Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref
> Use Iface
> 127.0.0.0       0.0.0.0         255.0.0.0       U     0      0
> 2 lo

No samozrejme, kdyz nemas zadnou jinou GATEWAY nadefinovanou.

> Po zadani: "ifconfig eth0 192.168.100.122" se ale tabulka nezmeni!
Proc by mela ?
Prikaz ifconfig se routovaci tabulky nedotyka, pouze konfiguruje interface.
> Musím rucne zadat:
> route add 192.168.100.122 lo
> route add -net 192.168.100.0 eth0
No, a kdybys mel ty spravne dva radky v souboru /etc/sysconfig/network,
tak ti ty scripty nastavi pri bootu.
> (to ze pak musim zadat jeste
> route add default gw 192.168.100.15 eth0
> je mi jasny)
Tak, kde je problem ?

> Ještě jeden dotaz:
> Do toho souboru /etc/sysconfig/network bych mel podle dokumentace
> dopsat ty prikazy "ifconfig" a "route". Ale když jsem si do nej pridal
> pauzu:
> echo -en "\a... Press Enter"; read _eNTER_; unset _eNTER_
> .tak jsem zjistil, ze se ten skript pousti 7x po bootu a 5x po
> shutdownu. Tak to asi neni ten spravnej soubor. Tyhle prikazy by se
> mely provest jen jednou po bootu, ne?
To je ptakovina. Soubor /etc/sysconfig/network nastavuje dulezite
promenne a je opravdu nekolika scripty volan prave, aby nastavil
ty promenne, podle kterych to pak ty dalsi scripty nastavuji.
Cili, zadne jine prikazy se do /etc/sysconfig/network nepridavaji.
Pouze se tam nastavuji promenne.
Staci se tam podivat a je to jasne.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language