SB Live 256! PCI

Janousek Pavel xjanou01 na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Listopad 12 12:00:09 CET 1998

    Stal jsem se majitelem one zvukove karty.

    Muj problem je v tom, ze se mi ji nepodarilo rozchodit pod Linuxem.
Zkousel jsem jadra 2.0.32, 2.0.34, 2.0.35 i nejnovejsi vyvojove jadro
2.1.127.

    Zvukovou kartu korektne nainicializuji v DOSu a linux nahravam pres
loadlin. Bohuzel v sekci Sound initialization starting dostane Linux NMI
signal a objevi se hlaska ze souboru trap.c - Received NMI signal. Dazed
and confused, but trying to continue... - ne ze bych nevedel, co to
znamena, horsi je to, ze nevim, jak se ji zbavit a jak prinutit linux
spravne nadetekovat zvukovku.

    Zkousel jsem tato zakladni nastaveni A220 I2 D1 H7 P330, rovnez take
IRQ9. Mam MB AOpen AX6B+, v biosu jsem zkousel natvrdo dane IRQ vyhradit
pro ISA a pak ho priradit SB pomoci sbeinit. Vsechno jinak beha korektne
DOS, Win98, pouze linux zlobi.

    Dale by mne zajimalo toto - jiz pred dlouhou dobou jsem se docetl,
ze v 2.1.X jadrach je implementovan protokol ISA PnP, takze dle meho
nazoru by se mel SB nadetekovat [jelikoz tento SB je PnP zarizeni a
vedle SCSI radice Adaptec AIC-7880, USB a Diamon Viper V550 se korektne
zobrazuje v listingu PnP zarizeni biosu jako Multimedia device] sam bez
nutnosti ho nejprve inicializovat v DOSu, bohuzel zkusenost je jina.

    Uz vazne nevim, co jineho delat, protoze jsem precetl vsechny HOWTO
& spol. a vysledek nevedl k uspechu. Pokud nekdo tuto kartu uspesne
provozuje, muze mi prosim zaslat nastaveni nebo alespon sdelit, jak mam
prelozit jadro - je mi vcelku jedno ktere - abych radne dokazal
nadetekovat SB [bez srazeni NMI;-)] a pak ho mohl pouzivat - zejmena
/dev/dsp.

    Za jakoukoli pomoc predem dekuji

Pavel Janousek

<janousek na fonet.cz>