NIS sytem, YP

Juraj Kovac konfera na netax.sk
Pátek Listopad 13 11:34:16 CET 1998

Ahojte.

Uz dlhsiu sa trapim s nasledovnym problemom:
Nasa firma ma asi 10 pobociek a v kazdej je treba postavit server.
Uzivatelska databaza by mala byt vsak jedna, centralna, v Bratislave.
Na to sa mi vidi vyhovujuci NIS system.
S NIS podporou v linuxovych libc je vsak dost problem.
Standartne skoro vo vsetkych verziach je transparenta podpora NIS vo
funkciach getpwnam(), getpwent() a pod... Ziadna verzia libc, okrem libc5
vsak nepodporuje shadow. My by sme potrebovali shadow, lebo presuvat
vsetky hesla do /etc/passwd nie je moc dobre, a mame vela programov, ktore
pouzivaju funkciu crypt(), a taketo sifrovanie zatial staci. Inak by bolo
treba vsetko prepisovat s podporou pre MD5 a pod..
Ako som uz spominal, v zdrojakoch libc5 som nasiel v getspent.c lookupy z
databazy "shadow.byname", ale nepodarilo sa mi ju prelozit (pod
Slackware), zas neviem v com bol problem. Boli tam aj nejake syntakticke
chyby, musel som opravovat Makefile v adresari pwd, a defaultne sa nis
nekompiloval, aj ked sa to zadalo v configure. Bola tam aj nejaka dvojita
definicia structury *msg_header, musel som vykomentovat v .h, aby sa to
kompilovalo dalej, a kompilacia zlyhala vzdy pri linkovani, boli tam
nejake nezrovnalosti v definiciach, dalej som sa uz nedostal. Mate aj Vy
nejake skusenosti s kompilaciu libc5 pod slackware s podporou NIS?
Glibc2 (Redhat-5.1) uz ma v sebe tieto funkcie aj v standartnej verzii,
distribuovanej v binarnej podobe so systemom, ale zas iba pre funkcie
suvisiace s /etc/passwd, nie vsak shadow. V NIS-HOWTO sa v jednom odseku
pise, ze glibc2 pouziva "traditional NIS" a podla ineho odseku v
"traditional NIS" nie je transparent shadow support, a zas v odseku
Troubleshouting kde sa jedna o to ze v libc nie je podpora pre shadow cez
NIS, sa pise, ze treba nainstalovat libc + nys, alebo glibc2.
Podla mojich pokusov to skor vyzera tak, ze glibc2 ma iba traditional NIS,
bez shadow.
Rad by som vedel, ci niekto pouziva NIS system a Yellow Pages pod linuxom ,
akym sposobom mu to funguje a v ktorej distribucii.

Juraj Kovac

 ___| ___  _ _  ___  ___ (      domcek na domcek.sk    |  Koliskova 6, BA     \