Objektovo orientovaný programovací jazyk, PATH

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Pondělí Listopad 16 11:46:08 CET 1998

Joe Kundlak wrote:

> Nevie niekto o objektovo orientovanom programovacom jazyku (like
> Visual Basic for WinDoze, sorrrrryyyyyy...) pre Linux, príp. XWindow?

kompilaeni     C++, ...
bytecode kompilacni Java, ...
objektovy Perl, iTCL, Python, ...

Nejjednodussi  je asi (je to vec nazoru a zvyku, ale me se z
interpretovanych jazyku
libi nejvice)  iTCL. V nove verzi ma integrovany JIT bytecompiler, takze
to neni ani
nejpomalejsi. Je to vhodne hlavne pro mensi projekty, kde nezalezi tolik
na rychlosti nebo
na prototypovani aplikaci (zkusebni implementace nejakeho napadu, nez
bude dost casu
to napsat cele v C++). Dalsi vyhodou je vyborna prenositelnost (je to
skoro na vsech
platformach), snadna integrace s C/C++ atd.

> A este sorry, ale PATH sa nastavuje ... ?

globalne nejlepe v /etc/profile nebo v /etc/profile.d/*, pouze pro
konkretniho uzivatele v
~/.bash_profile:

export PATH=${PATH}:/dalsi_cesta
(to je appendovane, prepend se dela analogicky) - pokud mate nastaven
jako shell /bin/bash.