Jaky zvolit MTA pro dial-up ? (2).

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Pondělí Listopad 16 17:30:26 CET 1998

On Mon, 16 Nov 1998, Josef Balatka wrote:

> Dekuji za odpoved, byla vsak zrejme urcena k MTU a MRU,
> v cemz problem neni.
>
> Hledam tip na Message Transfer Agent (postovni program)
> vhodny pro Linux server s diald/pppd, pomoci ktereho
> mam komutovane pripojenou lokalni sit do Internetu.
>
> Chystam se pustit do kombinace fetchmail/qmail/serialmail.
> Pouziva to nekdo ? Je to vhodny ?

Alespon jsme se pekne zasmali!

Ja jsem uspesne rozhybal sendmail/fetchmail.  Bylo to size hodne studovani
v anglictine i C, ale nechalo se.  Zakladni postreh je, ze musite
zkompilovat sendmail s optionem, aby nepouzival DNS (snad nejake -D
NOBIND).  Da se to dohonit v README.

Pak uz jen konfiguraci se smart_host (pres m4 makra - mluvim o 8.8.x),
smart hosta dat do /etc/hosts, zmenit poradi resolvingu (optional) na
hosts, dns a spravne nastavit lokalni domeny (trida w - sendmail.cw).

Pak jen zkonfigurovat fetchmail - treba takhle:

set postmaster "root"
set syslog
poll mail.eunet.cz proto POP3 localdomains bojkot.cz
options no dns
  user "martinec" password "bludy" is * here

a udelat skriptik, ktery se obcas pripoji a stahne/posle postu.

# pouhy naznak
ifup ppp0
sendmail -q &
fetchmail -f /etc/fetchmailrc &