prenesene data, IP accounting

Jiri Kucik kucik na avonet.cz
Středa Listopad 18 11:56:31 CET 1998

Hello,

kdyz uz se to tady nacalo, podelim se se svymi problemy.

Mam LAN (10.1.1.0) pripojenou maskaradou a vytacenou linkou k Internetu,
vse samozrejme Linuxem (kernel 2.0.35 + diald 0.16 + netransparentni
squid 1.1.22).
Byl jsem postaven pred problem nejak evidovat, kolik kdo z LAN "nataha" z
Inetu pres www, ftp, pop-3 apod. Domnival jsem se, ze IP accounting to
resi. Jenze kdyz pouziju (pro stanici v LAN s IP adresou 10.1.1.16)

  ipfwadm -A -a -P tcp -S 10.1.1.16 www
  ipfwadm -A -a -P tcp -D 10.1.1.16 www

nic to nepocita (www v /etc/services mam). Jedine pravidla, ktere u me
neco pocitaji, jsou

  ipfwadm -A -a -S 10.1.1.16
  ipfwadm -A -a -D 10.1.1.16

Ty jsou ale pro me potreby moc obecna.

Muze mi nekdo rict, cim to je? Muze v tom mit prsty treba diald, ktery
nejak preklada IP adresy na 127.0.0.{2,3} ? Nebo squid, ktery zas nejak
meni porty?

Jak jinak se da merit traffic nez pomoci IP accountingu?

--
Jiri Kucik, kucik na avonet.cz