Uctovani prenesenych dat

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Listopad 19 00:09:49 CET 1998

Borek Lupomesky wrote:

>    Cetl jste si nekdy o ipfwadm? To je utilita, ktera ve spojeni se
> standardni funkci kernelu Linuxu umoznuje prave ucotovani provozu dat (IP
> accounting) podle IP adres a portu (zdrojovych, cilovych).

Ale ano, pro nove kernely je to ipchains, jen se mi to zdalo trochu
krkolomne. Nehlede na to, ze popis ipfwadm byl co se accountingu tyce
docela jasny, ale v popisu ipchains jsem nevidel tu prvni akci, tj.
zauctovani paketu. Vubec slovo accounting je v celem howto zminene jen
jednou a uplne na okraj. A v popisu rozdilu ipchains a ipfwadm je
uvedeno:
10.Explicit accounting chains have been done away with.
tedy, ze explicitni uctovaci retezce byly odstraneny.

To me vedlo k domnence, ze ipchains ten pravy nastroj nebude.

Ale jak jsem si precetl v dalsi prispevcich, zejme to funguje a tak to
vyzkousim.

Zdravi

Petr Soucek