Otazky ohledne ovladacu a disku

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Listopad 23 06:29:57 CET 1998

> mam dotaz, kde se daji sehnat ovladace k radici SCSI Adaptec AVA 1505?
> (a scanner Agfa Snapscan)?
MEl jsem podobny problem - interni ZIPka, SCSI "radic" AVA1502. NA
nej platil ovladac aha152x + predat parametry (IO, IRQ) do
/etc/lilo.conf. Viz archiv konference.

> Dále mám velky problem s diskem, nebot po instalaci Linuxe je pristup na
> nej 20x pomalejsi (cteni). Mam WD 1600 (master) Maxtor 87000 (slave).
> Pentium 133 zakladni deska Asus.
Napadaji me 2 veci :

 - mozna nejsou zpravne jumpery (WD ma jine nastaveni pro SINGLE a
jine pro MASTER !!). A protoze Wokna ctou parametry z BIOSu, zatimco
Linux primo z tech disku, muze to zpusobit jine chovani

 - mozna jinak natavena geometrie - zkuste porovnat geometrii v BIOSu
(NORMAL=CHS, LBA=LBA, LARGE=LRG) a geometrii, kterou zjistil Linux
(vypisuje pri startu, nejcasteji se bavi pres CHS, protoze nema
omezeni na 1023 cylindru).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s