Nejde BOOT RedHat 5.1

Michal Josifek vyvoj na bukovec.cz
Pondělí Listopad 23 15:48:18 CET 1998

Vážení přátelé,
nedávno jsem se rozhodl, že se pokusím proniknout do tajů operačního systámu
Linux. Jsem tedy naprostý začátečník. Za tímto účelem jsem si zakoupil CD s
distribucí RedHat 5.1 vydané vydavatelstvím ComputerPress. Při instalaci
jsem využil možnosti nabootovat z CD, na čistém disku jsem vytvořil dvě nové
oblasti (linux native, linux swap), potvrdil jsem předvolená nastavení pro
instalované komponenty. Celá instalace proběhla bez problémů až po
závěrečnou gratulaci. Potud optimismus. Po automatickém restartu počítače
ale operační systém nenabootoval. Objevil se jen nápis "LILO", po chvíli
naskočil "linux" a pár teček. A to je vše, dál už ani ťuk. Při použití
záchranné diskety vytvořené při instalaci je výsledek naprosto stejný (i při
volbě "rescue"). Instalaci jsem několikrát opakoval, i jsem se pokusil
zavaděč LILO na disk nenahrát a bootovat z diskety. Vždy se stejným
výsledkem. Nabyl jsem dojmu, že jde o nekompatibilitu hardware, ale budu jen
rád, když mi to někdo rozmluví. Ostatní operační systémy na mém počítači
chodí bez problémů (DOS, Windows 95, Windows NT). Konfigurace počítače :
CPU:             AMD K6-2 266MHz
RAM:            32 MB SDRAM
CHIPSET:    VIA VP3 AGP
VGA:             ATI EXPERT 98, AGP, 8MB RAM (CHIP ATI RAGE PRO)  - půjde s
X-window ????
HDD:            Seagate 520 MB
BIOS:            AMI

Předem děkuji za radu.