Linux intranet server ?

David Sauer davids na iol.cz
Čtvrtek Listopad 26 11:49:38 CET 1998

    RK> Vazeni,
    RK> patrim mezi Linuxove zacatecniky a tudis bych potreboval poradit s
    RK> nasledujicim problemem:

    RK> Potreboval bych poradit, jak nakonfigurovat Linux tak, aby umoznoval
    RK> nasledujici funkce:
    RK> Proxy server pro pripojeni na internet pres dial-up

squid

    RK> Mailserver (pop/smtp) pro pripojeni na internet pres dial-up
sendmail (qmail, smail) + imap (v RH balik imap obsahuje i demony pro POP)

    RK> a ted to nejdulezitejsi dial-up server pro pripojeni vzdalenych PC na tento
    RK> PC (odeslani a prijem posty). Potrebuju vsak, aby na dial up slo pristupovat
    RK> z Wir95, popripade Wir NT. A aby tento dial up umel i spetne volani (preci
    RK> si nebudou zamestnanci plati telefony)

Trochu problem, asi budete potrebovat nejaky skriptovaci jazyk na tech
Windowzech (urcite existuji).

Na serveru:
1.) nainstaluje se mgetty
2.) uzivatel zavola a prihlasi se pomoci skriptu z Win pres login: a password:
3.) server si jmeno a heslo overi
4.) jako shell pro uzivatele bude pppd, ktery spusti vlastni
skript, ktery:
  a.) zavesi modem (ATH0)
  b.) vytoci cislo podle uzivatele
  c.) normalne spoji ppp

Mozna by take slo evidovat cas pripojeni jednotlivych uzivatelu a
financne to pak vyrovnat ...

    RK> Staci mi nakopnuti spravnym smerem, popripade odkazy na vhodny SW.
+ literatura (PPP-Howto, Linux - server v internetu atd.)
Doporucuji stahnou zdrojaky mgetty, je tam dost zajimaveho
materialu. mgetty samotne pak nainstalujte treba z rpm (v RH 5.2 zkompilovane
docela rozumne)

    RK> Dekuji Roman K.
Neni zac.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz (mime compatible)