Velky file system

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Listopad 26 17:39:36 CET 1998

On Thu, 26 Nov 1998, Tomas Kouba wrote:
> potrebuji vytvorit velky prostor na disku pro Linux, cca 30 GB. Tedy
> davam dohromady nejlepsi reseni. Nejvetsi disky, jake jsou k dispozici
> maji 18 GB.
> - Je mozne vytvorit prakticky v Linuxu tak velky filesystem. Vim, ze
> teoreticky ano, ale prakticky udelal to uz nekdo?
To si nejsem jisty. Kolik zvlada ext2 maximalne nevim. Nenasel jsem
nikde zminku o nejakem omezeni. Akorat, ze velikost souboru je omezena
na 2 GB (doufam, ze jsem si to nevylozil spatne).

> - Jak je nejlepe sloucit dohromady, aby vytvorili takovy filesystem.
> Pokud je to moc velke, jak to jinak nejlepe udelat?
Obvykle k tomu ucelu slouzi nejaky volume-manager (z komercnich jmenujme
alespon Lvm od HP nebo Veritas VM pouzivany napr v SCO). No a linux
ma neco takoveho, tusim, uz tak nejak sam od sebe (resp. od tech, kteri
ho programovali). Kde jsem tu zminku jen videl... ze by nekde v RAID-HOWTO???

> Predem dekuji za pomoc. Puvodne jsme to chteli udelat pod WNT, ale
> linux se nam zda mnohem stabilnejsi. Zase na druhe strane v tom
> trochu plavu :-)
Hmmm... Tak to je tezky. Ja zrovna zapasim s NT serverem a je to boj.
Doufam, ze vyhraju ..
No, vratme se k linuxu a velkym diskum. Spojeni nekolika disku do jednoho
svazku je obvykle udelano pomoci RAID (viz /usr/doc/HOWTO/mini/Software-RAID).
Bohuzel, nikdy jsem to na linuxu nezkousel (nemel jsem vhodnou masinu
pozadovanych parametru ). Snad se nekdo jeste ozve.
Ahoj.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language