chown

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Listopad 27 15:01:31 CET 1998

Robert Heryan <rheryan na cominfo.cz> writes:

> Dobry den!
> Muzete mi nekdo, prosim, vysvetli proc se deje nasledujici vec?
>
> $ id
> uid=209(rheryan) gid=102(passport)
> groups=102(passport),50(group),19(floppy)
> $ ls -ld . rr
> drwxrwxrwx  19 rheryan  users        2048 Nov 27 10:11 .
> -rw-r--r--   1 rheryan  users        1343 Nov 24 10:48 rr
> $ chown jarek rr
> chown: rr: Operation not permitted
> $

Presne jak bylo receno: protoze nejste root.

Proc nemuzete venovat svuj soubor nekomu jinemu?
Predstavte si, ze mate na disku quoty a vytvorite si velky soubor
a pak ho nekomu venujete. Tim prekrocite jeho quotu a dotycny ma smulu
a protoze nemuze soubor smazat (protoze je ve vasem nepristupnem
adresari), tak uz toho chudak moc neudela.

> Dekuji.
> --
> Robert Heryan

Brno, Czech Republic