SMP linux

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Neděle Listopad 29 14:28:50 CET 1998

Hynek Med wrote:

> Prinejmensim gcc -pipe pousti preprocesor a prekladac v kolone
> (kolone=oficialni termin pro roura|roura|roura), o make nemluve..

Jenze pri prekladu jadra mi xload neukazuje vyrazne vyssi hodnotu nez 1.
Videl bych to asi takto:

- Pri option -pipe se kompilator opravdu "zarouruje" nejen s
preprocesorem, ale i s assemblerem a bezi paralelne. Jenze kompilator ma
daleko nejvic prace, takze jeho "pomocnici" stravi vetsinu casu cekanim
na nej.

- GNU make umi preklad paralelizovat, ale defaultne (a IMHO i pri
prekladu jadra) je tato moznost vypnuta (option -j). Mimochodem je to
zajimava vec, ktera se dost zanedbava, ja jsem s tim zacal
experimentovat pod vlivem teto diskuse...

Chtel jsem jen upozornit, ze je zcestne ocekavat "kdyz tam dam n
procesoru, tak se mi to (skoro) n-krat zrychli". Jde o uvahu typu "kdyz
1000 Cinanu postavi prehradu za rok, tak 365000 Cinanu ji postavi za
den". Problem je v tom, ze aby to platilo, tak (ti Cinane) ty procesory
museji mit porad co delat.

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno