chown

Robert Heryan rheryan na cominfo.cz
Pondělí Listopad 30 11:58:44 CET 1998

David Rohleder wrote:

> Presne jak bylo receno: protoze nejste root.
>
> Proc nemuzete venovat svuj soubor nekomu jinemu?
> Predstavte si, ze mate na disku quoty a vytvorite si velky soubor
> a pak ho nekomu venujete. Tim prekrocite jeho quotu a dotycny ma smulu
> a protoze nemuze soubor smazat (protoze je ve vasem nepristupnem
> adresari), tak uz toho chudak moc neudela.

> David Rohleder                                          davro na ics.muni.cz
> Institute of Computer Science, Masaryk University
> Brno, Czech Republic

Kdyz budu root tak mu ty quoty neprekrocim?

Jak to mam delat v nasledujicim priklade:
Mame projekt.
K nemu mame skupinu (group).
Jednoho vedouciho projektu. Ten vlastni vsechny soubory projektu.
Pokud chce clen skupiny projektu soubor, oznami to vedoucimu.
Vedouci se podiva na vlastnika, a pokud jiz soubor nebyl "predan", zmeni
jej.
Clen provede opravy a po skonceni prace opet vrati soubor spravci.
Vsechny soubory maji pristupove prava rw-r-----. Aby ostatni mohli
procitat
i kdyz se pracuje.

Dekuji.