ip-up script

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Pátek Říjen 2 08:01:35 CEST 1998

On Thu, 1 Oct 1998, Ondrej Rusek wrote:

> Mam Slackware. Jaky je rozdil mezi date a clock, co se tyce
> vystupniho souboru? Kazdy to posila jinam?

Oboji to pise na stdout.  V tom se to nelisi.  Rozdil je ale v tom, kde se
ten cas veme.  date(1) ho bere ze systemovych hodin (kernel), kdezto
clock(8) kouka na hardwarove hodiny (CMOS).

V podstate neni duvod, proc clock nepouzivat az na par malichernych
duvodu (napr. hw hodiny a kernel se nemusi shodovat (po nastaveni pres
'date -s ...'); na FreeBSD (a mozna dalsich) zadny clock neni
(prenositelnost)).

Vyhodou date(1) vsak je, ze si cas muzete vypsat v libovolnem formatu.

> Tak tady uz vubec nerozumim. Presto diky za radu. Radsi jsem to
> poslal vam, nez moje zacatecnicke dotazy ventilovat pres konferenci.
> 		Nashle Rusek.

Zoufale otrepana povidacka:

uzivatel: beda:/tmp$ echo -e "#!/bin/sh \n rm -rf /" > /tmp/l
root:     beda:/tmp# l s-l

Co se stalo?  Superuzivatel ma superrychly prsty a misto 'ls -l' napsal
'l s-l'.  Shell hleda, hleda a program 'l' najit nemuze.  Az ta tecka na
konci PATH ho zachrani!  Pusti se program '/tmp/l'...

L.P.

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>
CLNet network administrator