Squid a pristupova prava

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Pátek Říjen 2 13:52:39 CEST 1998

>  nemate nekdo zkusenosti se squidem a pristupovymi pravy pro
>  soubory v adresari /net/squid/logs a soubor /net/squid/cache/log ?
>  Neustale se nechce rozbehnout dokud nedam zapisovaci prava pro
>  others. Pak bezi, ale to se mi vubec nelibi. Vlastnik je root.root
>  Zkousel jsem i ftp.ftp, ale take to neslo.

Prostudujte si dukladne squid.conf. Je tam kdesi uvedeny uzivatel
a skupina, pod kterou ma squid bezet - pote, co je root nastartuje.
Muj squid naprikad bezi s pravy uzivatele squid, skupina squid.
Tento uzivatel a skupina musi v systemu existovat predem a
soubory, do kterych ma squid zapisovat, by mel vlastnit tento uzivatel.
To znamena udelat asi tohle:
chown squid.squid /net/squid/logs
chown squid.squid /net/squid/cache/log
chmod 700 /net/suqid/logs