Viac particii

Vladimir Michl michlv na risc.upol.cz
Pátek Říjen 2 21:29:13 CEST 1998

On Fri, 2 Oct 1998, Petr Skoda wrote:

> cp -a / /usr /var   /mnt2  (tj vsechny adresare v / bez /mnt2 a /proc)
> a pak zase udelat /proc

 jeste bych nekopiroval lost+found

> System pak nabootuje, chodi , ale nejsem si stele jisty, zda
> 1) je to elegantni a neslo by to lepe
> 2) zda se opravdu regeneruje cely disk jak ma (devices, derave soubory,
> pipy a pod).

 Myslim ze jo, i kdyz u tech deravych souboru si jejsem jist. Pomoci taru
to ale bude vpohode.

> Navic je problem, pokud puvodni syetm je na vice partitions a vy chcete
> vse na jeden velky disk (vim, ze to neni vhodne - viz nedavno, ale presto
> to muzu chtit - ne ?) Pak mam problem  s vice lost+found (ten mam ale
> stejne, protoze, jak jsem zjistil, na mensi  part. se vytvori mensi
> lost+found nez byl na vetsi - je pak v poradku ho takto mit ? - aby mu
> treba nechybeli i-nody ?

 Neni problem, na novem miste pak staci smazat ty nepotrebne lost+found,
krome /lost+found.

> Muze se k tomu nekdo vyjadrit a doporucit co pouzivat na presuny sytemu
> mezi ruznymi disky ci partitions ?

 Ja bych pouzil bud cp -a nebo tar. Po zkopirovani bych jeste spustil:

# rdev /dev/hda1 - ci jina partition

> Popr si predstavte situaci, ze chci naopak jeden velky root rozsekat na
> vice part. v duchu nedavnych doporuceni ale na druhy disk. Postupne
> prenesu /usr na 1.part, /var na 2. (pomoci cp -a ?) ale jak prenest
> vlastni / ?

 Zase stejne. Akorat na novy root je treba provest rdev /dev/partition

					Vlada Michl
*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na upol.cz, MichlV na risc.upol.cz              *
*  Web:     http://www.upol.cz/~michlv                               *
*  Adress:  U skoly 292                                              *
*           Velky Tynec                                              *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *