Pripojeni modemu

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Pondělí Říjen 5 08:56:45 CEST 1998

On Sun, 4 Oct 1998 zbynek na mail.cybernet.cz wrote:

> prosil bych o informaci, jak rict Linuxu, aby vedel o modemu
> pripojenem na 2-hy seriovy port. Chtel bych se pripojit pres
> komutovanou linku do INETu a porad na to nemuzu prijit jak ten modem
> zviditelnit. Kazda rada mi moc pomuze ! Diky.

Zrejme mate na mysli, jak se pripojit k providerovi Linuxem.  V pripade,
ze provider pouziva PPP a autorizaci CHAP ci PAP, A ZAROVEN mate RedHat a
initscripts alespon 3.67, tady je drobny navod:

do /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0 dejte:

DEVICE=ppp0
MODEMPORT=/dev/cua1
LINESPEED=38400
HARDFLOWCTL=yes
DEFROUTE=yes
PAPNAME=moje_meno_u_providera
ONBOOT=no

do /etc/sysconfig/network-scripts/chat-ppp0

ABORT 'BUSY'
ABORT 'NO CARRIER'
ABORT 'NO DIALTONE'
'' ATZ
'OK' 'ATDcislo_k_providerovi'
CONNECT ''

a jeste /etc/ppp/chat-secrets (pro PAP je to pap-secrets)

# Secrets for authentication using PAP
# client	server	secret			IP addresses
moje_meno * moje_heslo

Spojeni se navaze pouzitim 'ifup ppp0' jako root, ukonci pres
'ifdown ppp0'

Muzete taky zkusit program minicom.

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>