NetBSD

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 5 18:03:58 CEST 1998

> 	Nechci vyvolavat flame war, ale tohle je veci toho, nakolik
> jsou vyvojari ochotni obetovat trochu rychlosti pouzitim 64-bitovych
> intu na 32-bitove platforme kvuli veci, ktera se skoro nepouzije.
> Ostatne myslim, ze Linux umi velke soubory taky (viz napr. llseek(2)).

   Ne, zadny ze 32-bitovych portu zatim velke soubory nepodporuje a myslim,
ze nejsem sam, komu to cas od casu vadi. llseek() se 64-bitovym offsetem
podporuji pouze blokova zarizeni.

   Co se rychlosti tyce, pocitani s offsety v souborech se deje natolik
ridce, ze tech par instrukci na vic nejspise ani nebude zmeritelnych, natoz
pozorovatelnych pri beznem pouzivani systemu. Kupodivu to ani neni tolik
prace, jak by se dalo cekat (tedy pocitam-li pouze zmeny v generickem kodu
a ne v ext2), kdy jsem to zkusil a opravdu se mi to podarilo (pravda, napsal
jsem si vlastni fs ;-)). Doufam, ze ve 2.3 se jiz patch tohoto druhu objevi.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Current root password is "p3s5vwF50". Keep secret."