Porovnani Apache & Linux x MS IIS & WinNT4.0

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Úterý Říjen 6 11:38:59 CEST 1998

On Tue, 6 Oct 1998, Milan Kerslager wrote:

> [...]

Tezko rici jak to je, test jsem nevidel a PC Magazine nekupuji
vytrvale jiz nekolik let. Kdysi mi prisel zajimavy, pak drahy
a pak uz ani zajimavy a hrebicek do rakvicky zarazil test
sitovych operacnich systemu, ktery nekolik americanu psalo
...no rekneme, ze nechapu jak.

> Videl bych to na klasicky problem s atime, kdy kazde cteni znamena zapis
> updatovaneho casu pristupu k souboru na disk do i-node. Rekl bych, ze to NT
> nemaji a u Linuxu se to da vypnout [jenze to temer nikdo nedela].

No rikal jsemsi: "to by mohla byt jedna z veci", ale v NT to prece taky
je. Staci kliknout na soubor, dat properties a co jsem uvidel me
docela ponekud zmatlo:
	Created: 1. ledna 1980
	Modified: (ted si to enpamatuji)
	Accessed: 1.ledna 1980
Rikam si, dobra, oteviram, zaviram, opakuji postup a nic se nezmenilo :-)
Tak znova. Otevru soubor, zapisu soubor, podivam se a vse je tak jak ma
byt. Kouknu na jine soubory .. a dalsi takovy jsem uz nenasel :-)
Zaver je, ze to NT v 99% pripadu umi :-)

> Ono i Apache se da spustit ruzne, ale mozna to nekoho popichne, aby se na
> to podival a neco s tim udelal :-)

Konfigurace dela mnoho, mozna staci jen pouzit neco jineho nez tu
defaultni ;-). Videl jsem pekne srovnani od IBM. Jejich Secure Web server
byl samozrejme nejlepsi a ve srovnani s IIS a Apachem vykazoval:
	- nulovou chybovost pri vysokem poctu klientu (nad 2000-3000)
	- celkem slusnou odezvu, ktera po nekolika desitkach klientu
	  nesla smerem prilis rychle dolu.

Co me ovsem zaujalo bylo, ze zatimco reseni od IBM bezelo na nejakem
AS/6000, Apache/RedHat Linux na nejakem PC (typ si nepamatuji, ale
myslim, ze neni z tohohle pohledu az tak dulezity).
	Porovnat se da ledacos, ale je otazka co se porovnalo ve
skutecnosti :-)

S pozdravem
	Petr Snajdr