Nescape Navigator a 'Character not supported in font'

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Říjen 7 11:04:11 CEST 1998

Michal Krause <mike na navrcholu.cz> wrote:

> Ja myslel napriklad XKB-czsk-forced

   Cili ne cestina na strankach, ale nainstalovana na pocitaci, kde se
netscape spousti.

> Pokud mam locales nastavene tak, aby fungovala cestina vsude jinde, pada
> Netscape. Takze spis Netscape ocekava neco jineho.

Netscape z
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/linux/distributions/redhat/redhat-5.1/updates/i386/
se spravne nastavenymi locales beha s puvodnim RedHat 5.1, s ISO-8859-2
fonty a s XKB-czsk-forcedIM-0.03 nebo 0.04 bez problemu (temer - pada na
Jave, zere moc pameti atd.). Beha znamena, ze spravne zobrazuje stranky
v ISO-8859-2 i ve Windows-1250 (krome formularu, tam porad zobrazuje fonty
ISO-8859-1) a lze z klavesnice zadavat ceske znaky (s mrtvymi klavesami i
bez). Mel by behat i na RedHat 5.0. ALE: Po upgradu glibc a X na verze
z contribu (glibc-2.0.7-19 a XFree86*-3.3.2.3-18 - nevim co z toho
zpusobuje problemy nespis ty XFree) spolehlive pada pri stisku kursorovych
klaves, PageDown, PageUp atd.. Pomuze odstraneni forcedIM knihovny:

mv /usr/X11R6/lib/libX11.so.6.99 /nekam_pryc
ldconfig

a restart X11. Pak samozrejme nefunguji programy, ktere forcedIM potrebuji
(rxvt, xvile, gvim, naopak funguje xterm a programy v nem, emacs, novy
xfte). Tady by snad pomohlo startovat netscape s LD_PRELOAD na puvodni
libX11 ???

Jsou nutne baliky netscape-common-4.06-2.i386.rpm a jeden
z netscape-{navigator,communicator}-4.06-2.i386.rpm podle toho jestli chcete
jen WWW prohlizec (navigator) nebo komplet s WWW editorem pristupem k newsum
a poste (communicator).

Koncepcnim reseni je donutit autory vsech pouzivanych X programu, aby
do nich zahrnuly kod, ktery bude spravne inicializovat X input methods
(viz prispevky o xfte v teto konferenci) a nepouzivat patchovane libX11.
Do te doby nezbyva, nez nechat starsi verzi glibc a/nebo XFree nebo pockat
na novou verzi patchovane libX11.

> Kdyz uz jsme zase u cestiny, nevi nekdo jak resit obcasne padani Netscape s s
                                                    ^^^^^^^
> Xkb-forced po stisku sedych klaves? Treba ALT nebo SHIFT spolehlive poslou
> Netscapa do vecnych lovist.

   Teto kombinaci nejak nerozumim (rekl bych, ze to pada vzdy pri pouziti
zminenych klaves)...

                                                  S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229