sprava hesel ve velkem

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Říjen 7 18:09:54 CEST 1998

> radi meli Linux.  Existuje v Linuxu nejaky zpusob, jak mit 'centralni'
> /etc/passwd na nejakem 'serveru', odkud by se hesla pri spusteni
> 'pracovni stanice' overovala? Udrzovat stejneho uzivatele na 20
> pocitacich mi prijde jako zvrhlost (pak bych mel mit podle
> bezpecnostnich pravidel na kazdem pocitaci jine heslo)
Ja bych se k dotazu pripojil.
Samozrejme, ze vim, ze existuje NIS, NIS+ a NYS, ale chci se zeptat,
jestli neco podobneho neumoznuje ten sqely PAM. Pripadne, jestli
nejde nejak prinutit i jine platformy, aby sdilely databazi uzivatelu
(a hesla) s Linuxem (resp. linux s nimi). Lze k tomu nejak zneuzit
LDAP ?
Neexistuje nejaka implementace NDS (Netware Directory Services) pro linux?
Co je to ten radius server. Umi to slouzit jako autentizacni server
pro linuxy nebo i jine OS a pseudoOS?
Nebo existuje jeste neco lepsiho, o cem nevim? Co ta zminka o projektu
v Praze na mff? nebo cuni? Co to umi, je autor ochoten podat blizsi
informace?
Myslim, ze v dnesni dobe, kdy si kazdy hraje na bezpecnost, by nebylo od
veci seznamit se s nejakym bezpecnym sdilenim...

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language