ftp & script

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Pátek Říjen 9 13:22:29 CEST 1998

Smolik Daniel wrote:

> ftp, ktere jde ovladat ze scriptu, existuje neco takoveho ?

jde to pres ~/.netrc

Podivejte se do 'man ftpd', 'man ftp' na .netrc.

Pred nekolika lety jsem to pouzival na davkove kopirovani souboru
pres pomalou sit (IP pres X.25). Mel jsem odnekud z netu
stazeny velmi pekny script pro sh, ktery se ovladal radkove
'[scriptname] from:soubor to:soubor'. Fungovalo to zhruba takto:
0. schovalo to standardni .netrc
1. nastavilo to prislusne veci do .netrc
2. spustilo ftp
3. otestovalo vysledek, zapsalo do logu.
4. obnovilo uzivateluv .netrc

(Bylo to slozitejsi, protoze to umoznovalo spustit vicekrat
soucasne - ruzne instance pouzivaly ruzny .netrc)

Bylo to znacne sofistikovane.
Nemohu si vzpomenout, jak se ten script jmenoval, ale bylo to
stazene z casopisu 'SysAdmin'. Najdete si archiv tohoto casopisu,
jsou na netu (v papirove forme ho odebirali i do pujcovny ve
Starman Bohemia - pokud se dostanete do Prahy).

Druhou moznosti je pouzit FSP, ktere chodi stejne jako ftp, ale
je davkove (nemate jediny ovladaci program, jako ftp client, ale
mnozstvi utilit, ktere delaji prislusne prikazy; stavy spojeni si
to uklada pomoci promennych prostredi). Nektere (lepsi) FTP servery
to podporuji (napr. vetsina sunsite).