Zkratky mesicu v cs_CZ - jeste jednou

Hanus Adler had na pdas.cz
Pondělí Říjen 12 12:40:22 CEST 1998

On 9 Oct 1998 11:59:29 +0100, Petr Kolar <PETR.KOLAR na vslib.cz> wrote:
>Cili Ustav pro jazyk cesky nema zajem na zavedeni jakychkoli zkratek pro
>nazvy mesicu. Ani se jim nedivim a neco takoveho jsem tu tvrdil. Proto je
>naprosto zbytecne cekat, az nekdo zkratky mesicu vymysli a hlavne necha
>znormalizovat (odpovedi bude, ze to neni potreba).

samozrejme; vzdyt je to taky nesmysl, pokouset se neco vymyslet a
nadiktovat to vsem -- mezi posledni takove pokusy patrilo treba slovo
magnetoskop (video), o neco drive treba rozvid (podle vzoru rozhlas,
dnes televize).

Cestina jednoduse nema tripismenove zkratky mesicu, tudiz je nesmyslne
je vymyslet. Navrhuji, aby ceske locales pouzivaly cisla, bud tak, jak
jste uz zminil (1. 2. nebo 01. 02. ...) a nebo jako rimske cislice, coz
je sice trochu zastarale, ale zato kazdy vi, ze se jedna o mesic
(nevyhoda ovsem je delka cislice VIII, takze vsechny by musely byt
doplneny mezerami na celk. delku 4 znaky). Nejlepsi asi je pouzivat 01
az 12.

S pozdravem,

Hanus Adler

--
Contrary to popular belief, Unix is user friendly.
It just happens to be selective about who it makes friends with.