ISDN

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pondělí Říjen 12 17:08:28 CEST 1998

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***

> 1) rozdil aktivni/pasivni karta (vykon, zatizeni masiny atd)

Z hlediska HW je to jasne:

-Pasivni karta je (kdyz to prezenu) hromada odporu a kondiku nahazenych na
plosnak, spolu s nima nejake prevodniky urovni a casovaci moduly ...Sam
presne nevim, nakolik je inteligentni. Veskere aktivity s
posilanim/prijimanim musi zpracovavat CPU pocitace.

-Aktivni karta je vybavena procesorem a pameti a nemela by zatezovat CPU
pocitace tak moc... Mela by si vetsinu veci delat sama.

Z hlediska vykonu:

To Vam nikdo nerekne. Muzu rict vlastni nazor z casti prokazany praxi:
Aktivni karta pro jednu pripojku BRA je IMHO blbost. Tuto funkci v pohode
zvladne i pasivni karta na 486DX2/66. Mam vyzkousene. Spis bych rekl, ze
aktivni karta (mam na mysli specialne AVM B1) je spise marketingovy tah:
-Nemuzeme vydelat na pasivnich kartach, tech je tu uz dost a ceny jsou
nizke, vymyslime aktivni a budem prodavat za vic penez s  vetsim ziskem
Samozrejme tak trochu kecam ... Neni to tak docela pravda, aktivni karta
se da nacpat napr. do Novellu, kteremu nesmi spadnout vykonnost pri
pouzivani ISDN nebo do NTcek, ktere maji delat jeste nejake dulezitejsi
veci nez jen starat se o ISDN spojeni. (ikdyz o zadnych takovych
dulezitejsich vecech u NT nevim ;)) )
Pekne reseni jsem videl u Telesu, ktery kompromis pasivni/aktivni vyresil
tak, ze karty 1*BRA jsou pasivni, aktivni jsou az 2*BRA (mozna i vice). Je
to rozumnejsi, protoze jinak je ten procesor na karte IMHO silne
nevyuzity.

> co znamena to 4*, mate 8 kanalu dohromady ?

To znamena, ze budete mit 4 ISDN karty, na kazdou z nich se Vam muzou
prihlasit 2 uzivatele (2 B kanaly). Teoreticky se jich muze prihlasit i
vice najednou, ale bylo by potreba napsat inteligentni software na strane
linuxu. Podle me by se vzhledem k povaze internetu dalo napojit na ty 4
karty i 20 lidi. Ale bylo by to treba vyzkouset.

S pozdravem
Lukas Macura

Ps: Hned jak mi to vyjde, rad bych dal dohromady nejakou www stranku o
linuxu a isdn. Co vy na to ?