Kam za knihami?

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Pondělí Říjen 12 17:50:48 CEST 1998

pesna na didot.cz (Petr Snajdr) writes:

> Jaka je tato kniha?

Nevim, jeste nedorazila. Amazon to odesle relativne rychle (ted nevim,
jestli do 24h nebo do 2 dnu), ale nasledne doruceni standardni
metodou, ktere je nejlevnejsi, trva 4-10 tydnu. U prvni objednavky se
odeslani protahlo asi na tyden, protoze Amazon mel nejake problemy pri
vyuctovani s Komercni bankou (American by si asi u sve banky stezoval,
ale me se to po zkusenostech s ceskymi bankami zdalo normalni). Pri
dalsi objednavce uz to bylo OK.

> Jak je tato cesta problematicka?

Je riskantni. Pri platbe kartou uvadite ve WWW formulari Vase jmeno,
adresu, cislo karty a dobu platnosti karty. Pokud tyto informace
nejake firme poskytnete, muze vybrat z vaseho konta penize, pricemz
tento vyber uz nijak u banky nepovolujete. Amazon poskytuje jiste
zaruky, ze chybnou transakci je mozne stornovat, takze pokud s udaji
disponuje jen on, je to OK.

Domnivam se ale, ze pokud by moje osobni udaje (vcetne cisla platebni
karty) Amazon prodal nejake vypecene firme a tato by vystavila ucet na
moje konto, pak bych na konci mesice mohl najit konto prazdne. Nevim,
jak bych sve penize mohl ziskat zpet.

"Well known" US firmy si neco takoveho asi nedovoli, ale u ceskych
firem si tim vubec nejsem jist. Prilis zalezi na spolehlivosti
jednotlivych zamestnancu, pricemz tunelovani a korupce maji v ceskych
zemich celkem dlouhou tradici.

> Je nejaky rozdil vyrazny  mezi 1 nebo vice knihami? Treba 10-20?

Nevim. Vzdy jsem objednaval max 5 knih. Zadna mnozstevni sleva tam
nebyla.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR