editor pro dipl.praci

Pavel Franc pfranc na PDNS.retia.cz
Čtvrtek Říjen 15 15:31:01 CEST 1998

Dobry den,

dovolim si vznest jedno male upozorneni. Prosim, nekamenujte
mne, rad se necham poucit, jsou-li veci jinak.

Predem ujistuji, ze TeX je podle mne velice kvalitnim
nastrojem a dnes uz nepisu v nicem jinem. Ale pro mne osobne
nebyly zacatky uplne lehke. Rozhodne bych neco takoveho
nedoporucoval nekomu, kdo zna jen M$-Word a potrebuje _rychle_
neco napsat. S TeXem se prece jen pracuje jinak a -- prestoze
se veci rychle vyvijeji -- stale je pro jeho zvladnuti nutne
byt do jiste miry nadsencem ochotnym studovat ruzne dokumenty
a manualy. Pokud clovek neni ochoten do nej investovat jistou
energii a je zvykly veci radeji nejak zmastit, neni asi TeX
nejvhodnejsi.

Navic se domnivam, ze ac psani jednoducheho textu neni
problemem ani pro naprosteho zacatecnika, jiste potize mohou
nastat pri slozitejsich operacich jako treba vkladani obrazku.
Pocitejte s tim, ze pokud se dostanete do potizi, rozhodne
pomoc nesezenete tak snadno, jako pri nesnazich s Wordem (kde
to navic, jak uz jsem podotkl, vzycky nejak zprznit jde).

Doufam, ze tim vycet nebezpeci konci a ze jsem Vas uplne
neodradil. Jinak je TeX opravdu bezva a pokud chcete
produkovat typograficky kvalitni texty, vrele ho doporucuji.

                                        S pozdravem
                                        Pavel Franc

Pavel Franc                        Retia, a.s.
Rokycanova 2583                     Semtin P-8
530 02 Pardubice              533 54 Pardubice
                               pfranc na retia.cz