Diskuse: tisk 5

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pátek Říjen 16 08:30:03 CEST 1998

> To by nemuselo byt spatny. Proste nejake jednoduche funkce typu
> nastav_font("Courier", ISO-8859-2),
> napis_text("blablabla", tucne | italic | underline),
> ohni_text("blabla2", polomer | bspline),
> vloz_obrazek("filename.gif"), vloz_tabulku(ncols, nraws),
> napln_tabulku(colindex, rawindex, data, zarovnani),
> vloz_postscript("filename.ps"); atd.
> Hmmm, to jsem zvedav, komu se to libi/nelibi a proc. Jak to udelat lepe?
> Nexistuje uz neco takove (ne tak slozite jako TeX)? Ma to smysl?

Zkusim se podivat na ten Xprint server .. Zda se mi to docela schudne
reseni, nez zase psat nejkay software, ktery bude generovat postscript. A
za druhe - pokud jsme se dozvedeli, ze postscript je jesnoduchy jazyk, jen
ho je problem nainicializovat, videl bych reseni spise v preddefinovanych
hlavickach a nejakem Postscript-HOWTO. Existuje neco takoveho ? Bylo by
IMHO cistejsi vytvaret postscript natvrdo podle dostupnych informaci nez
to zase tahat pres knihovny ..

> Zato nevim, jak mam z linuxu vytisknout pouhy text s diakritikou iso-8859-2,
> kdyz ta tiskarna zadnou cestinu nema. Nebo ma, ale nevim o tom.

Postscript musi obsahovat definici ceskych fontu (myslim, ze by stacilo
dokonce jen nekterych pismen). Nebo ne ?

> cesky zase bez ogonkify. Ale obycejny text nevim. Zkousel jsem nejake

Take jsem zkousel spoustu softwaru, ktery prevadi ascii2ps .. Ale s zadnym
z nich jsem nebyl spokojen, protoze zadny z nich neumel iso8859-2.

Jeste jednou muj navrh, mozna by se dalo i tyhle programy nejakym filtrem
(napr. mym programem far (find and replace)) :) prinutit, aby umely
cestinu a to tak, ze se ty magicke sekvence /xxx zmeni na neco rozumneho.
Slo by to ?

S pozdravem
Lukas Macura