Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pátek Říjen 16 08:44:32 CEST 1998

> Primy tisk v ascii se muze hodit napr. majitelum jehlickovych
> tiskaren, kdyz si chteji vytisknout nejake zdrojaky, HOWTO dokumenty,
> .. Rychlost tisku jehlickove tiskarny v textovem modu je obvykle
> vyrazne vyssi, nez v grafickem. Pro finalni tisk dokumentu z word
> procesoru se to samozrejme nehodi.

Ano. Mate pravdu. Uz je to dlouho co jsem se zbavil LC-20tky, takze tyto
problemy uz neznam. Omlouvam se vsem majitelum podobnych tiskaren :)

> Ano, ale driv jsem mel pocit, ze nektere aplikace zamerne generuji
> vystup, ktery GS neumi zpracovat. Existence GS prece jen snizovala
> prodej PS tiskaren. Nyni uz je to s kompatibilitou podstatne lepsi.

Diky bohu ...

> Myslim, ze primarnim motivem je zde spis cena a snaha znemoznit
> kopirovani konkurenci, nez MS strategie "Windows everywhere". Ale kdo
> vi ...

Tezko rict. Prece jenom existuji patenty a podobne zalezitosti, kdyby
vymysleli nejakou zavratnou technologii tisku a nechteli, aby jim to nekdo
ukradl, tak si to patentuju, ale proc zbytecne omezovat prodej ?!
O tomhle se nema smysl bavit, je to off-topic, takze HOWGH. :)

> Zmena by mela zajistit:
>
> 1. Integraci tiskovych sluzeb do prostredi "eneterprise computingu".
> Tim myslim vyuzivani sluzeb jako napr. LDAP, pripadne jinych jemnnych
> sluzeb (v tomto pripade je asi lepsi mluvit o adresarovych sluzbach),
> pro centralizovanou administraci tiskaren a tiskovych front.  V teto
> oblasti zadne _obecne uznavane_ standardy nejsou, a tak neni co
> prevzit napr. z jineho Unixu.

A to by se nedalo udelat jako nadstavba soucasneho systemu ? Mam dojem, ze
ano.. A bylo by to IMHO lepsi ..

> 2. Moznost, aby vyrobci mohli dodavat jiz zkompilovane drivery (ne
> vsichni budou ochotni dodavat i zdrojovy kod), a aby uzivatel nemusel
> nic slozite konfigurovat a kompilovat. GS by si napriklad mohl
> odpovidajici driver (modul) dynamicky nalinkovat. To ale musi
> navrhnout nekdo, kdo do toho vidi.

To ano. S tim souhlasim :)

> PS je nejznamejsi standard, co existuje :-). Pokud vim, tak
> profesionalni osvitove jednotky v tiskarenskem prumyslu bezne s PS
> pracuji. Vzhledem k rozsireni a komercni podpore bych u PS zustal.
> Pouze pokud by se objevila vyrazne lepsi technologie, melo by smysl na
> ni prejit.

Trochu jsem se preklepl :) Nemyslel jsem znamejsi, ale jiny :)

> PS ale nema jen svetle stranky:
> 1. Kdyz tiskarna pouziva technologii vylepsujici kvalitu tisku jakymsi
> zjemnovanim prechodu pokud se pouzivaji prikazy PCL, pak pokud se do
> tiskarny nahrne bitova mapa generovana GS, tato technologie se
> samozrejme nepouzije. (Narazim zde na inzeraty typu "600 dpi tiskarna
> tiskne, jako by mela 1200 dpi"). Pokud by byl k dispozici konvertor PS
> -> "inteligentni PCL", nevadilo by to.

Hm.. A zase jsme u toho sameho problemu. Kde se sezene specifikace onoho
PCL ? :(

S pozdravem
Lukas Macura