Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pátek Říjen 16 12:15:53 CEST 1998

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***

> 2/ Vlastni tisk z metajazyka na danou tiskarnu, dnes provadeno prevazne
>     pres GS. Zde si myslim ze je hlavni problem, GS je velmi velky program
>     ktery umoznuji tisknou na znacne mnozstvi tiskaren, ale s umerne s velikosti
>     narusta i doba nez se v nem objevi nove tiskarny. Myslim si dnes je vyhodnejsi

Nemyslim si, ze tato doba by byla tak strasna. Vsechny rozumne dnes
prodavane tiskarny je mozno zprovoznit budto emulaci jinych standardu nebo
je driver jiz vytvoren primo pro ne.

>    system vetsiho mnozstvi ovladacu, ktere pouzivaji jak standartni parametry shodne
>    pro vsechny jako napr. kvalita tisku, hustota bodu atd. tak specializovane pro danou tiskarnu
>    tyto ovladace by meli poznat zda se jedna o meta jazyk a pak ho zpracovat nebo v druhem pripade
>    propustit primo na tiskarnu. Dale by pro kazdeho uzivatele mel byt konfiguracni soubor, kde by
>    kazde tiskarne byly nastaveny tyto parametry. Pokud by je uzivatel pri tisku neuved byly by
>    nahrazeny temito standartnimy parametry.

Ale vzdyt to jsem tady navrhoval !
Jak jsem jiz rekl, pojdme se zamerit na napsani takovych ovladacu. Ikdyz
to budou vlastne normalni scripty, ktere budou spoustet gs s parametry pro
danou tiskarnu, je to si myslim v tuto dobu asi nejschudnejsi reseni.

Proto tedy navrhuju:
Posilejte mi navrhy, jak by mely vypadat optiony tohoto scriptu. Ja
navrhuji zakladni strukturu:

ps2x [--mono|--color] [--quality [low|standard|high] --dpi XxY --help

Samozrejme ze kazdy z ovladacu muze mit pro danou tiskarnu nejake
parametry navic, ktere se vypisi pres --help

Pokud nekoo napadne nejaky dalsi parametr, ktery by mel byt spolecny pro
vsechny tiskarny, dejte mi prosim vedet a ja se pokusim vypotit prvni z
ovladacu.

S pozdravem
Lukas Macura

Ps: Pokud by se to podarilo, mohly by tyto ovladace obsahovat i prepinace
typu --charset=iso8859-2 , porad si myslim, ze je mozne vzit postscript
soubor se standartnimi fonty a nahradit jen ty blbe sekvence za neco
normalniho...