Cestina na webu

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 16 13:34:01 CEST 1998

Zdravim,

> Jsem nucen pouzivat Wira95. Muj Netscape si sice poradi s cestinou
> ISO 8859-2 ale neni na ni defaultne prepnuty. Nektere servery davaji
> kodovani a nektere ne. Prosim tedy autory stranek aby do hlavicky
> uvadeli
>
> <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;
> charset=ISO-8859-2">

   Prijde mi, ze <META HTTP-EQUIV="..."> je prisernost, ktera se do standardu
HTML dostala nejakym omylem historie, zejmena pak proto, ze narusuje oddeleni
dat od transportniho protokolu (Klasicky priklad <META HTTP-EQUIV="Content-type"
CONTENT="text/plain"> -- je takovy dokument v HTML nebo v plain textu? Pokud
je v HTML, pak je v plain textu, protoze se tento tag interpretoval, na druhou
stranu pokud se interpretuje, pak se vlastne interpretovat nemel, protoze
soubor neni HTML. Spor.). Navic by pouzivani takovehoto tagu zpusobilo,
ze dokumenty neni mozno bez porozumeni jejich obsahu prekodovat do jine
znakove sady, coz je ovsem velice uzitecne a v praxi se casto deje.

<FLAME_BAIT>
   Tyto META-tagy by se naopak, je-li to jen trosicku mozne, pouzivat
nemely.
</FLAME_BAIT>

						Preji krasny den
--