Problemy s lokalizaci v X

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Říjen 19 08:30:29 CEST 1998

"MarekKocan" <keram.private na usa.net> wrote:
>   za posledni tri dny jsem nespal, nejdel, nepil - mam problem. Nedari se mi
> rozchodit cestinu v X. Zkousel jsem nekolik moznosti, od cs-tools az po XKB.
> V KDE mi cestina funguje skvele, ale v samotnych
> X-ech vsechny ceske znaky odpovidaji kodovani 8859-1, jsou tedy
> spravne jen nektere. Ruzna nastaveni, doporuceni (CS-HOWTO),
> manualy - nic nefunguje. Konzole chodi v pohode. Zkousel jsem
> RH 5.0 i 5.1. Mate nekdo nejaky napad? Fontyšse spravne nezobrazuji ani v
> apl. selectfonts (ci jak se presne menuje, nemam
> linux ted nastartovany). Muzete mne nekdo nekam nasmerovat - cetl jsem
> [...]

   Pokud v KDE cestina funguje skvele, tak asi mate ISO-8859-2 fonty
nainstalovane (mate?). Zkontrolujte, zda adresare, ve kterych jsou
ISO-8859-2 fonty nainstalovany, jsou uvedeny v radcich FontPath
v /etc/X11/XF86Config. Dale v kazdem z tech adresaru musi byt soubor
fonts.dir - pokud neni, musite v kazdem z nich zadat prikaz mkfontdir.
Po novem nastartovani X uz musi

   xlsfonts -fn '-*-iso8859-2'

vypisovat spousty fontu. Pak uz staci nejak zaridit, aby spoustene
programy ISO-8859-2 fonty pouzivaly - treba je spoustet prikazem
s parametrem -fn font

   xterm -fn '-jmeno-vybraneho-fontu-atd-atd' &

Vhodny font si muzete vybrat prikazem xfontsel & .

                                                     S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229