Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pondělí Říjen 19 11:48:47 CEST 1998

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***

> Jako nadstavba (tedy bez modifikace zdrojoveho kodu lpr, ldp, ... ) to
> udelat nejde, jako rozsireni mozna ano. Priklad:

> Zadam-li "lpr -Plp p.c", pak lpr nakopiruje soubor p.c do adresare
> /var/spool/lpd/lp. Jmeno tohoto adresare si zjisti v /etc/printcap.
>
> Problem je v tom, ze lpr predpoklada, ze spool adresar pro kazdou
> tiskarnu je jiz vytvoreny a ma spravna pristupova prava.

Taky si myslim, ze lpr a lpd jsou prvnimi adepty k prepsani v tisku.
Nedavno jsem u jednoho znameho bublal, kdyz jsem nemohl prinutit lpd
tisknout. Nevim, jestli se to uz nekomu stalo a mohl by mi poradit, ale
kdyz jsem spustil lpd nekde z /etc/rc.d/rc.M nebo tak nejak, nefungoval
tisk. Proste lpr vesele tisknul, nehodil zadnou hlasku, ale v
/var/spool/lpd nebylo NIC !! Az kdyz jsem rucne v shellu jako root killnul
stare lpd a nahodil nove, pak jsem mohl tisknout. Nejlepsi na tom je, ze
jsem zkousel i prikazy typu killall lpd;/usr/sbin/lpd dat do rc.local, ale
stejne to nepomahalo ! Jediny zpusob jak to rozchodit bylo killnout to
rucne a nahodit znovu. Chape to nekdo ? Ja teda ne. V /var/adm/* nebyla o
lpd ani zminka :(. Nejspis se ten daemon proste nejak zasekl nebo co ..
To same se mi stalo i doma, ale tam mi to nevadi, protoze si muzu lpd
nahodit kdykoliv znovu jako root.

lpc tohle neumi ?

S pozdravem
Lukas Macura