pripojeni dev

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Říjen 21 16:29:04 CEST 1998

On 21-Oct-98 ChaloupkaJ na aut.dp-praha.cz wrote:
> V adresari /dev jsem si otevrel soubor "README.MAKEDEV", ve kterem jsem
> se
> docetl ze:
> ..."MAKEDEV hda" will create "hda"............
> zadal jsem tedy MAKEDEV hda a docetl jsem se ze
> COMMAND NOT FOUND.
No, asi bych dal nejprve
# ls -l /dev/MAKEDEV
a pokud by se ukazalo, ze chybi pravo x, tak by nasledoval prikaz
# chmod a+x /dev/MAKEDEV
(podotykam, ze je mozne pismeno a nahradit pismenem u, pak ale musi byt
vlastnik souboru /dev/MAKEDEV root a samozrejme to musis spostet jako root)
No, paklize to neni tim, tak bych zkontroloval, jestli se nachazim, tam kde
chci (/dev)
# pwd
a pokud ne, tak provedu
# cd /dev
No a pak uz jen spustim prikaz:
# ./MAKEDEV
a mela by se vytvorit sada vsech dulezitych zarizeni.
A jeste neco: Jestli to mas namonteny pod /mnt, tak v mem vyse uvedenem
blaboleni vymen posloupnost znaku /dev za /mnt/dev .
Jestli nic z toho nepomuze, budes muset napsat vic (co je kde namountovany,
odkud je co spusteny, atd...)

P.S.: Omlouvam se za ponekud podrobny vyklad, ale nektere dotazy a zvlaste
pak reakce na jejich zodpovezeni mi pripada, jako by dotycny do vcerejska
pracoval na ZX Spectru a dnes rano mu to nekdo vymenil za linux.
Takze se predem i post vsem omlouvam (pokud to tazateli vadi, necht do
pristiho sveho dotazu uvede neco jako "Bobe, nekecej do toho!").

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language