XFree X Server pro G3 Power MacIntosh

Vojtech Pavlik vojtech na twilight.ucw.cz
Čtvrtek Říjen 22 12:35:09 CEST 1998

On Thu, Oct 22, 1998 at 12:03:52PM +0200, Jan Kybic wrote:

>           mam tu jeden Linux PPC bezici na PowerMacIntoshi G3. Upgradoval
> jsem jadro na 2.1.125 a v koumentaci jsem se dozvedel, ze stary X
> server Xpmac je podporovan uz jen z duvodu zpetne kompatibility, a ze
> ma clovek prejit na XFree86, ktere uz by danou kartu (ATY Mach64) pry
> podporovat mely. Jenomze uz tam nestalo, kde se ten XFree X Server da
> najit. Nemate nekdo napad, kde hledat? Podotykam, ze jsem zkousel
> www.linuxhq.com, www.linux.org i www.xfree86.org. Diky.

Pokud vim, jsou dve moznosti. Budto vzit XF68_fbdev, a pouzivat to s
Geertovou atyfb, a nebo si zkompilovat ze zdrojaku XFree primo
XF86_Mach64, ale nejsem si jisty, nakolik je toto druhe reseni schudne,
nebot XF86_Mach64 se zda byti velmi x86 zamereny. (Napriklad mi
nechodil, kdyz jsem na svem Machovi zadisableoval (fuj), VGA cast,
a nechal jenom Mach cast.

> P.S. K zamysleni: Jak pisete X server? Zvlast, dohromady, velke ci
> male S?

X server, presne. Ale myslim, ze to zalezi na kazdem.

>  A jak XFree86? A jakeho je rodu?

X server logicky muzskeho, podle vzoru hrad.

XFree86 je podle meho nazoru nesklonne, a rod stredni, imho.

>  A jak sklonovat PowerMac?

Ja osobne podle vzoru hrad, subvzor les. Tedy 'bez PowerMaca'.

Vojtech