Instalace NFS-serveru

Čtvrtek Říjen 22 12:42:30 CEST 1998

korbel na suas.cz (Ing. Milan KORBEL) writes:

> Zkusil jsem znovu nahrat portmap, rpc.mountd a rpc.nfsd a pri vypisu
> rpci= nfo jsem tam mel vsech osm radek. Balik portmap mam verzi
> 4.0-8. Ale NFS stal= e nefunguje. Ze vzdaleneho stroje to pise
> "program not registered".

Vypise prikaz "/usr/sbin/rpcinfo -p hostname" spusteny na NFS
klientovi (hostname je jmeno NFS serveru) totez, co rpcinfo spusteny
na NFS serveru?

Hlaska "program not registered" nasvedcuje, ze by mel vypsat neco
jineho. Obvykle ji vypisuje program mount, kdyz se mu nepodari navazat
komunikaci s rpc.mountd. Pro navazani komunikace potrebuje urcit port,
na kterem rpc.mountd posloucha. Tuto informaci mu poskytuje
portmapper, ale u toho se musi program rpc.mountd nejprve
"zaregistrovat".

Zatim se mi to jevi tak, ze problem je na urovni RPC (Remote Procedure
Calls), tedy o vrstvu nize, nez je NFS. Dokud se nevyresi fungovani
RPC, nema cenu se konfiguraci NFS vubec zabyvat.

Chyba by mohla byt i v tom, ze mate zablokovanou komunikaci jiz na
urovni TCP/IP. Podivejte se do souboru /etc/hosts.deny, prip.
/etc/hosts.allow, novy portmap tyto soubory pouziva.

Jinak tento problem by nemel souviset s predchozi konfiguraci NIS.
(Zde predpokladam, ze veci jako "ping hostname", "telnet hostname",
...  nyni funguji bez problemu.)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR