Rychlost disku - podruhe

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Čtvrtek Říjen 22 13:19:13 CEST 1998

Smolik Daniel <smolikdan na email.cz> writes:

> Otestoval jsem  to same se svym SCSI, ta ryclost byla tak o 70% vetsi a
> zatizeni procesoru 35%. No SCSI je holt SCSI :-)))).

Je potreba uvadet i parametry disku a neskodilo by i uvest frekvenci
procesoru. Rychlost sekvencniho cteni a zapisu je hodne ovlivnovana
rychlosti otaceni disku, takze jestli ma ten SCSI disk 7200 rpm a IDE
disk 5400 rpm, pak rozdil 33% je "prirozeny". Navic SCSI disky
pouzivaji technologii ZBR, takze cteni z vnejsich okraju disku je
tychlejsi, nez z vnitrnich okraju. Kdysi jsem to testoval u rady disku
- presna cisla si jiz nepamatuji, ale odhadem se jednalo o desitky
procent. (Staci pustit dd na cely disk, a pres "vmstat 5" zaznamenavat
hodnoty bi, prip. bo. Postupne spomalovani je patrne na prvni pohled.)

SCSI disky samozrejme rychlejsi nez IDE disky jsou - o tom se nepru,
spis mi jde o to, aby uvadena cisla mela nejakou vypovidaci hodnotu.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR