Zatuhavani logovani na RH 5.1

Michal Batko xbatko na fi.muni.cz
Pátek Říjen 23 00:43:13 CEST 1998

On 21 Oct 1998, Petr Stupka - M wrote:
> uz par dni se potykam s nasledujicim probleme:
> po nabootovani jede Rh 5.1 nejakou dobu zcela normalne. Po jakesi
> akci (nejsem schopen urcit pricinu) system odmita komukoliv povolit
> pristup. A to jak vzdalene (ftp, telnet, ssh), tak i z konsole.
> Jiz otevrene konexe jsou nadale aktivni, lze v nich normalne pracovat
> az do momentu, kdy je pozadovana mistni autorizace (napr. su).

S podobnym problem jsem se setkal pri utoku pres portmapper. V syslogu to
vypisovalo hodne podobne hlasky a taky se naslo nalogovat, ale uz si
nevzpominam, jestli se prislusna konzole nezoblokovala uplne :-)
Pres telnet ani ssh se neslo nalogovat.

Popis utoku se objevil v BUG-TRACKu asi pred pul rokem. Bohuzel si
nevzpominam, jak vypadal (stacilo nejak posilat /dev/random na port
portmaperu). A o jakou verzi portmaperu slo uz taky nevim :-)) (bylo to
urcite na RH 5.0 s nejakym update).

Restartovat ale myslim slo normalne.

Jinak me jeste napada, ze by za to mohl init, ale to fungoval su 8-D
|       Michal Batko      | http://www.fi.muni.cz/~xbatko |
| known as MIB the Spider |   mailto:xbatko na fi.muni.cz    |