jak udelat NFS mount pro uzivatele

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Říjen 23 18:06:27 CEST 1998

Prosim Vas, v cem muze byt chyba ?
Potrebuju udelat pro bezneho uzivatele dostupny explicitni mount vybraneho
disku z ciziho pocitace (nelze pouzit automounter - proc, to je na dlouhe
povidani - viz kdysi moje povidani o rizeni spektrografu zapisem prikazu
do NFS mountovaneho souboru, ktery si lokalni demon cte a maze).

Vzal jsem jednoduchy C wrapper pro exec volani a do parametru dal prikaz
mount a NFS cestu atd.
To jsem nastavil na suid root. A ono to nejde. Zarve, ze to muze udelat
jen root. Pritom kdyz tam volam jiny program nez mount tak to chodi dobre
a vytvari soubory jako root a vola veci spustitelne jen rootem.
Mam RH5.1. Hlida si snad sam /bin/mount ze neni spusten rootem a na SUID
kasle ? Najsem z toho  po tretim cteni man k mountu stale moudry.
Nebo to je slozitejsi nez nastavit SUID?

zde je program:

#include <stdio.h>
int main(int argc, char *argv[])
{
char par[10];
static char *arg[] = { "mount", "mizar:/home/coude","/coude", NULL};
static char *envp[] = { "PATH=/bin:/usr/bin", NULL };
execve( "/bin/mount", arg, envp);
}

Diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *