co rikate na AFS pro Linux ?

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Úterý Říjen 27 12:26:41 CET 1998

podivejte se napr. na http://www.coda.cs.cmu.edu/ljpaper/lj.html.

> P.S.: mountuje se CODA jako NFS nebo jako AFS (jde mi o to jestli to ma
> jeden strom jako AFS nebo je to mozne primountovat kamkoli jako NFS -
> osobne mi vice vyhovuje druha moznost)

Jak jiz bylo zmineno, CODA i AFS jsou na rozdil od NFS distribuovane
FS. Existence jednoho adresaroveho stromu, ktery je stejny pro vsechny
klienty, je jejich charakteristickou vlastnosti - spravce klienta
pripoji tento FS (mountuje se na /coda) a jiz se nezajima o to, na
kterem z mnoha souborovych serveru se nejaky soubor nachazi. Je jasne,
ze je to velka vyhoda z hlediska administrace.

Predstavte si, ze si na sve PC s Linuxem primontujete nejaky
celosvetovy distribuovany FS dostupny na Internetu. Pak nebudete muset
cokoliv instalovat - free programy budete jen spoustet :-) Samozrejme
neco je lepsi mit lokalne, ale na vyzkouseni SW je to vyborne, ne?
Samozrejme predpokladam, ze bezpecnostni uroven bude natolik dobra,
aby zabranila nechtenemu spousteni trojskych koni, ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR