sit NT + Linux

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Úterý Říjen 27 14:16:23 CET 1998

ChaloupkaJ na aut.dp-praha.cz writes:

> Vcera jsem tu resil PC s Linuxem v siti NT, coz mi stale nechodi.
>
> 1)V ifcfg=3Deth0 mam tyto parametry:
>
> DEVICE=3Deth0
> IPADDR=3D152.4.34.25
> METMASK=3D255.255.255.0
> NETWORK=3D152.4.34.1
> BROADCAST=3D152.4.34.25
> ONBOOT=3Dyes
> DNS=3D152.0.0.100
>
> Moje IP je 152.4.34.25, maska 255.255.255.0, br=E1na 152.4.34.1, adresa =
> karty
> 00.60.08.61.E7.49.
> Nemuzu se spojit ani s intranetovym serverem, natoz s internetem. Proc?

Tipl bych si, ze mate mit NETWORK=152.4.34.0, nikoliv 152.4.34.1 jak
uvadite v /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0. IP adresa brany
ma byt uvedena v /etc/sysconfig/network (GATEWAY=152.4.34.1).

Primou editaci techto souboru bych spis nedoporucoval, protoze jejich
format muze byt pro ruzne verze baliku initscripts ruzny (nejedna se o
zadny ustaleny Unixovy standard). Radsi to zkuste zmenit pres
/usr/bin/netcfg (je to okenni program).

> 2) je mi divne, kdyz se prihlasuji do site na stanici s WIN95,
> zadavam uz. jmeno a heslo, zde to po mne nic nechce. Proc?

Pod Linuxem (Unixem obecne) se logujete _na pocitac_, ne do
site. Pokud to po Vas nechce jmeno a heslo pri logovani na pocitac,
pak je neco spatne.

Pokud by byl pocitac instalovan v ramci nejakeho DCE (Distributed
Computing Environment), pak obvykle zalogovani _na sit_ (tj. ziskani
prislusnych credentials, pripadne tickets) probehne v ramci procesu
login, kdyz se logujete na dany pocitac.

Jinymi slovy - Microsoft vytvoril OS, kde logovani se _na pocitac_
nema valny vyznam, protoze ten OS je jednouzivatelsky (Win95 urcite,
WinNT v jistem smyslu castecne take - procesy ruznych uzivatelu tam
bezet mohou, ale napr. telnetd neni standardni soucasti OS). Proto
operuje s pojmy jako je logovani se na sit (do domeny). V ramci Unixu
je obvykle nadbytecne s temito pojmy operovat, protoze se logujete na
pocitac a v ramci tohoto procesu jsou Vam zpristupneny i sitove sluzby
v domene, kam pocitac patri.

> 3) kdyz otevru v novem okne NNavigatora (4.06), tak mi to po chvili
> = cele zatuhne apomuze pouze studeny restart. Ve WIN jsem na to
> zvykli, ale v Linuxu je mi to divne. Nevite, kde muze byt chyba?

Zkuste Ctrl-Alt-Backspace pro shozeni tuhych X. Nektere verze Netscape
mi obcas (odhadem 1x za nekolik mesicu) X-y zatuhnou, ale cely system
ne. Po rozchozeni sitovani to pravdepodobne bude fungovat OK.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR