Kdo se boji Linuxu?

Středa Říjen 28 12:55:59 CET 1998

On Wed, 28 Oct 1998, arnost wrote:

> Dovolil bych si polemizovat. Pokud deklaruju, ze na sifrovani pouzivam
> RSA (nebo podobny algoritmus zalozeny na male fermatove vete), pak v
> okamziku, kdy nekdo dokaze ze N=NP (no ne tak docela, mozna trochu
> silnejsi tvrzeni), pripadne zkonstruuje kvantovy pocitac (ktere umi

To asi melo byt P=NP.

Nicmene faktorizace je NP (takze P=NP by stacilo) a za predpokladu
P!=NP mozna dokonce plati, ze patri do nektere "mezilehle" tridy
slozitosti (matne si vybavuji, ze v takovem pripade by jich mezi P
a NP melo byt snad nekonecne mnoho), takze je to spis slabsi nez silnejsi
tvrzeni. :)

> rychle rozklady na prvocisla) jsem v haji a to jen proto, ze jsem dal
> k dispozici nekajou informaci ohledne kodu, ktery pouzivam.

Dobrych standardnich sifer existuje jen par a kdyz ma nekdo kvantovy
pocitac, tak si asi bude moct dovolit zkusit vsechny, ne? :)

Krome toho to vubec nesouvisi s kvalitou sifrovaciho algoritmu. Kvalita
(ktera je vyjadrena obtiznosti jejiho rozlomeni za ruznych predpokladu)
je dana v okamziku, kdyz ten algoritmus nekdo formuluje (aniz by ji ovsem
v te dobe musel nekdo na svete znat) a zustava naveky fixni (meni se
pouze sila protivniku), neni-li algoritmus nejak upravovan (ale pak je to
koneckoncu uz jiny algoritmus).

Konec. Tohle uz je offtopic. Muzeme se o tom bavit treba na
security na rak.isternet.sk, aby tam nebylo tak mrtvo :)

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."