Kdo se boji Linuxu?

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Středa Říjen 28 13:56:59 CET 1998

novy na zos.cz (Ales Novy) writes:

> Provider nam poslal navrh na pevne pripojeni a uvedl vetu, ktera mi priliz
> nepomuze pri prosazeni Linuxu:
>
> "Ochranu siti lze oe?it pomoci filtrace paketu na serveru s Linux. Vzhledem
> k dostupnosti zdrojovych kodu lze tento zpusob ochrany doporueit pouze v
> poipadech, kde nejsou kladeny velke bezpeenostni naroky."

Obecne plati, ze cim drazsi reseni se zakaznikovi podari prodat, tim
vice na tom dodavatelska firma vydela. Nabidku je proto nutne
formulovat tak, aby zakaznik mel pocit, ze za vice penez ziska vetsi
kvalitu. To dodavatelska firma udelala, a musi se priznat, ze i kdyz z
technickeho hlediska ne korektne, z marketingoveho hlediska to
rafinovane bylo ;-)

Vzdyt ta firma by byla sama proti sobe, kdyby tvrdila, ze firewall
zalozeny na Linuxu je stejne bezpecny jako komercni firewall za
desitky (ne-li stovky) tisic Kc. Jde-li o penize, musi jit technicka
argumentace stranou :-).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR